Bosch e-bike 2020

Bosch e-bike 2020

Bosch ebike 2020 motor nieuwigheden


Motor CX voor de elektrische fiets

Zit voor 2020 in een nieuwe behuizing en nieuwe aandrijftechniek. 9 punten overzicht.

1. Meer kracht : Koppel van motor blijft identiek 75 NM. Maar ondersteuning is verhoogd van 300% naar 340%

2. Compacter : Kleiner en compacter dan vorig model. Het volume is gereduceerd met 50%. De vorige CX was vrij groot en moeilijker te integreren. Dit is bij deze opgelost.

3. Lichter: De nieuwe CX is gemaakt van een magnesium behuizing en weegt 25% lichter dan zijn voorganger. Gewicht nu op 2,9kg

4. Gevoeliger: EMTB modus is geherprogrammeerd om een constantere kracht te geven over een grotere cadans bereik. Sprinten of pedalleren onder eender welke cadans ? In EMTB mode voelt dit altijd natuurlijk aan.

5. Betere modulatie: Stand Turbo is ook geupdate en is minder schokkerig.

6. Stiller? Dit is op hetzelfde niveau gebleven. 

7. Smaller: De q factor ( afstand tussen linker en rechter pedaal) is smaller geworden , tot 175mm. Voor natuurlijk rijgevoel en is op dit moment bij één van de smalste op de markt verkrijgbaar.

8. Smoother: De overgang boven 25/u naar geen ondersteuning van de motor gebeurd veel natuurlijker. De interne weerstand in de motor is verlaagd naar bijna 0. Zodat de fiets zonder ondersteuning ook zeer natuurlijk aanvoelt.

9. Anti tuning: Anti tuning software dedecteerd motor tuning en manipulatie via sensoren. Bosch is verplicht dit te doen volgens norm EN15194

Motor Performance 25 en 45/u voor de elektrische fiets

Zit voor 2020 in een nieuwe behuizing en nieuwe aandrijftechniek. 10 punten overzicht.

1. Meer kracht : Koppel van motor verhoogt lichtjes van 63 naar 65NM. Maar ondersteuning is verhoogd van 275% naar 300%, voor de 45/u versie is dit verhoogd van 300% naar 340%

2. Compacter : Kleiner en compacter dan vorig model . Het volume is gereduceerd met 50%.  Maar bij performance zit trapas meer in het midden. Dus voor sportieve ebikes waarvan motor moet geïntegreerd worden blijft de CX de voorkeur hebben.

3. Lichter: De nieuwe CX is gemaakt van een magnesium behuizing en weegt 25% lichter dan zijn voorganger. Gewicht nu op 2,9kg

4. Gevoeliger: EMTB modus programma  is in 2020 ook verkrijgbaar voor de Performance

5. Betere modulatie: Stand Turbo is ook geupdate en is minder schokkerig.

6. Stiller : De performance is verbetert in geluidsniveau

7. Smaller: De q factor ( afstand tussen linker en rechter pedaal) is smaller geworden , tot 175mm. Voor natuurlijk rijgevoel en is op dit moment bij één van de smalste op de markt verkrijgbaar.

8. Smoother: De overgang boven 25/u naar geen ondersteuning van de motor gebeurd veel natuurlijker. De interne weerstand in de motor is verlaagd naar bijna 0. Zodat de fiets zonder ondersteuning ook zeer natuurlijk aanvoelt.

9. Anti tuning: Anti tuning software dedecteerd motor tuning en manipulatie via sensoren. Bosch is verplicht dit te doen volgens norm EN15194

10. Performance 45/U : Grotere verbetering in ondersteuning. Koppel tot 25/u op 65 Nm , boven 25/u stijgt het koppel naar 75nm. Dit om beter hogere snelheden te kunnen aanhouden.  Ondersteunings niveau verhoogd naar 340%

Bosch Cargo motor 25/u en 45/u voor de elektrische fiets

Compleet nieuw om een nieuwe markt aan te boren. De Cargo motor die de maximum kracht kan ontwikkelen voor Cargo fietsen van 25/u en 45/u. De Cargo motor zal in 2020 ook in gewone 45/u fietsen gebruikt worden omdat deze de meeste kracht in huis heeft.

1. Meer kracht : Koppel van motor 75 NM ondersteuningsniveau tot 400%. 

2. Compact en krachtig : De compacte motor is geschikt om bakfietsen aan te drijven tot totaal gewicht van 250kg

3. Lichtgewicht: Gebaseerd op de CX motor met een gewicht van 2,9kg en uit magnesium behuizing

4. Gevoelig: De motor maakt het makkelijk om vanuit stilstand of met lage cadance, full power te kunnen optrekken. Ook met groter gewicht zodat de bakfiets stabiel blijft rijden.

5. Interne weerstand:deze is zoals bij Cx ook bijna 0. Dus efficiente motor met natuurlijk rijgevoel

6. Performance 45/U : Koppel tot 25/u op 65 Nm , boven 25/u stijgt het koppel naar 75nm. Dit om beter hogere snelheden te kunnen aanhouden. Ondersteuningsniveau zit met Cargo op 400% . Dit is het maximum dat bij Bosch verkrijgbaar is .

7. Anti tuning: Anti tuning software dedecteerd motor tuning en manipulatie via sensoren. Bosch is verplicht dit te doen volgens norm EN15194


Bosch E-bike motorsystemen voor de elektrische fiets

Bosch ebike 2020 batterij nieuwigheid

Batterij Powertube 625wh voor de elektrische fiets

Bosch komt voor 2020 met een grotere accu  625wh . Dit door gebruik te maken van de laastste nieuwe celtechnologie 21700.
Deze variant is enkel te verkrijgen in de geïntegreerde Powertube versie !
Ook niet combatibel met de voorgaande 500wh powertube, doordat de afmeting groter is.

Bosch E-bike 2020 display nieuwigheden

Kiox Display update 

Kiox display is vanaf midden 2019 al te koppelen met smartphone. En hierdoor kunnen alle rit, hartslag ,cadans ,.. online worden opgeslagen. Door gebruik te maken van ebike connect (website en APP). Ook zal het in de toekomst mogelijk zijn om updates van fiets via telefoon op te laden,

Kiox Display lock functie

Je stopt even bij de bakker en zet je fiets tegen de muur zonder hem vast te zetten: voor fietsendieven zijn deze enkele slordige seconden alles wat ze nodig hebben. Dit is met name vervelend bij een dure ebike, waardoor het des te belangrijker is om gepaste antidiefstalmaatregelen te nemen. Een mechanische vergrendeling is onmisbaar, maar met de nieuwe premium Lock-functie biedt Bosch eBike Systems nu ebikers extra digitale bescherming: dankzij deze functie wordt de motor gedeactiveerd zodra u het display verwijdert. Lock is beschikbaar voor de 2020-modellen en voorlopig enkel in combinatie met KIOX display.
De enige manier om het elektronische slot te ontgrendelen is door hetzelfde Kiox-scherm te bevestigen.


Bosch Smartphone integratie

Bosch presenteert nu de nieuwe Smartphone Hub en verhoogt het onderwerp van connected biking in de fietswereld naar een nieuw niveau. Smartphone als display gebruiken en alles centraal bedienen. Fietsbediening, muziek, berichten, navigatie,... Alles centraal en netjes opgeruimd!


Op het eerste gezicht lijken de wijzigingen niet spectaculair, veel doet denken aan wat je al weet van Cobi. Maar bij nadere beschouwing blijkt: optisch en technisch is hier veel gebeurd.

Ook fietsen zonder smartphone is mogelijk !

Misschien wel de grootste nieuwigheid is het kleine LCD-display dat in de houder is geïntegreerd. Het toont de belangrijkste informatie (snelheid, ondersteuning, laadniveau), zelfs als er geen smartphone is bevestigd. Perfect voor korte trips.


{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x