Bosch e-bike 2017

Bosch e-bike 2017

De hele lijn E-bike systeem 2016 loopt in 2017 gewoon door. Wilt U de verschillende motor systemen 2017 verkennen klik dan op deze link:  Bosch e-bike systeem 2016/2017

Op deze pagina bespreken we extra nieuwigheden voor 2017 Er is veel speculatie geweest rond de nieuwigheden van de Bosch e-bike producten. Bosch is marktleider en iedereen kijkt uit naar hun blik op de e-bikes. De grootste nieuwigheden voor 2017 zijn :

  • Bosch Purion display
  • De optie dual Batterij
  • Compactere lader
  • updates voor het Nyon display en Bosch e-bike portaal ( bosch e-bike portaal is online account voor beheer van uw fietsgegevens opgeladen door nyon display)

Er zijn ook nog een aantal innovaties die nog niet zijn vrijgegeven.

Bosch 2017: Purion scherm

Klein maar fijn - dit is het motto voor het nieuwe display Bosch Purion . Dat vanaf 2017 in de handel verkrijgbaar is en kan zowel gebruikt worden in de Active, als in de Performance Line. De Purion display is ook los verkrijgbaar om op bestaande fietsen te plaatsen. (maar dit zal pas iets later beschikbaar zijn)

Met de Purion Display toont Bosch in 2017 haar derde display (computerscherm) variant op de markt. In tegenstelling tot de modellen Intuvia en Nyon heeft de Purion het display en de afstandsbediening in1 unit verwerkt. De naam geeft al aan voor wie het display is gemaakt: de purist chauffeur die een overzichtelijke cockpit waardeert, maar toch de de belangrijkste informatie wilt opvragen en bekijken.

De Purion wordt aan het linker handvat gemonteerd en wordt met de duim bediend. Hoewel het scherm aanzienlijk kleiner is in vergelijking met Nyon en Intuvia, worden alle belangrijke functies voor e-bikers weergegeven. Deze omvatten:

  • Batterij
  • Ondersteuning levels
  • snelheid, totale afstand, bereik, afstand, gemiddelde snelheid,..

De ondersteuningsniveaus verander je tijdens het rijden met de plus- en min-knop, de andere functies zijn beschikbaar via een lange druk op de min-knop of toetscombinaties (licht).

Praktisch: de Bosch Purion display kan ook aangeven wanneer de volgende Service check is . De handelaar moet deze functie inschakelen.

Display heeft ook zoals de andere displays een usb poort.

We waren in staat om bij de eersten het compacte Purion display te testen. De eerste indruk is zeer succesvol. Zelfs in de volle zon, kunnen de gegevens op het scherm perfect worden afgelezen. Bediening is intuïtief en zeer gemakkelijk te begrijpen, ondanks de reductie tot 2 bedieningsknoppen.

Wij zijn ook van mening dat dit display goed tot zijn recht komt op sportievere fietsen of voor fietsers die van design houden.

Bosch 2017: Dual Batterij voor meer actieradius

Kilometer bereik blijft een hekel punt voor de snelle e-bikes of intensievere fietsers ! Zelfs met Bosch 2017. Op gebied van batterijen verandert er niets in 2017, Bosch blijft aanvankelijk de bestaande batterijformaten gebruiken : 300 Wh 400 Wh en 500 Wh.

Echter, Bosch ontwikkelde voor 2017 de optie Dual Battery. Met een Y-kabel is het mogelijk twee Bosch accu's te combineren op 1 e-bike. Dus een maximum capaciteit van 1000 watt uur is mogelijk.

Dual batterij werkt met bestaande houders en fietsfabrikanten zijn vrij waar ze deze gaan plaatsen.

Voor Dual Battery zijn er al tal van toepassingen: Bakfietsen, S-Pedelec, Reis fietsen. Iedereen die ofwel heel ver, heel snel, met zware lasten of heel vaak bergop rijdt met zijn e-bike, heeft met de Dual Battery een praktische oplossing voor handen.

 Bosch 2017: Hoe werkt Dual Battery?

De kosten zijn beperkt omdat Bosch met een Y kabel werkt. Batterijen worden niet in serie ontladen. Het systeem schakelt op intelligente wijze over tussen de 2 geplaatste accu's. Zowel tijdens de reis, en het laden. Om de levensduur en het bereik te verlengen.

Praktisch: Bosch accu (300 Wh 400 Wh 500 Wh) kunnen naar wens worden verwisseld. Ze werken niet alleen op hun eigen e-bike, maar ook voor alle andere Bosch e-bikes. Deze modulaire aanpak is nu ook in Dual Battery in het spel: je kunt alle beschikbare maten batterijen (300.400.500) combineren.

Bosch: Compacte Batterij lader 2017

Bosch presenteert een derde lader naast de normale lader en reislader met aansluiting op de sigarettenaansteker voor 2017

Compact Charger is het nieuwe product om lege batterij terug bij te laden. Het laadtoestel weegt 600 gram en neemt 40 procent minder ruimte in beslag dan de standaard unit. In plaats van 4a laadstroom werkt deze met 2 ampère laadstroom, hierdoor wordt wel de laadtijd verdubbeld.

Maximum laadtijd voor volledig lege batterij 500wh wordt dan 7.5u, voor de 400wh 6.5u en voor de 300wh 5u.

Bosch 2017: updates voor de Bosch Nyon

Met de boordcomputer Bosch Nyon hebben e-bike rijders alles onder controle - en alle functies in één apparaat. En met het online portaal bosch e-bike connect hebben de berijders alle data in hand-bereik . 2017 zijn er in Nyon enkele wijzigingen De nyon is een product waar constant aan gewerkt wordt en gebruikers hebben de mogelijkheid om updates gratis op te laden.

Laatste updates:

  • Mogelijkheid om bestaande gps routes op te laden
  • Mogelijkheid gereden routes op te slaan als gps route of te delen via sociale media
  • Berekening routes via knooppunten

Nieuwe betalende optie :Topo-Range :hiermee kan je tijdens de berekening van de route rekening, laten houden met de regio waar je fietst (op basis van topo grafische kaart en dus rekening houdend met hoogte verschillen). Met deze optie krijg je direct te zien of je de rit kan doen met de lading van uw batterij. Dit is een betaalde premium optie (Apple App Store 5,99 Euro, Google Play Store 5,95 Euro).

Wat komt er nog in de toekomst maar zeker niet in 2017

Brengt Bosch een oplossing om batterijen in een buis van het frame te plaatsen? Heeft Bosch voor 2017 een ABS-remsysteem klaar staan voor e-bikes? Batterij recuperatie via motor ?

Sinds 22 juni 2016 : zijn niet alle, maar veel speculaties, werkelijkheid geworden. Voor sommige dingen zullen Bosch e-bike fans nog moeten wachten.

Batterij integratie in frames

Concurrerende motor fabrikanten komen in 2017 met batterijen geïntegreerd in het frame. Wat wel mooie design oplossing biedt.

Feit: Bosch slaat deze weg in 2017 niet in. Met goede reden. Voor Bosch blijft het universele gebruik van batterijen belangrijk. Dit wil zeggen dat Bosch batterijen in de vele merken van fietsen passen en ook naar de toekomst toe service gericht een veel betere oplossing zijn. Batterij van fiets merk A past in fietsmerk B en klanten zullen na vele jaren nog oplossingen vinden. (ook al bestaat het merk zelfs niet meer). Dit is niet mogelijk met individuele oplossingen. Voor 2017 komen fietsmerken (zoals Cannondale met de mtb Mottera) met de standaard batterij van Bosch maar dan mooi verwerkt in het design.

ABS voor E-Bikes

Opnieuw en opnieuw doen geruchten de ronde dat Bosch een ABS remsysteem klaar heeft voor E-bikes. Voormalig Bosch e-bike baas Pure Jeske vertelde in 2011 in een interview dat ABS een denkbare stadium van ontwikkeling in e-bikes zal zijn. Rem fabrikant Break Force One heeft al een samenwerking met VW voor een ABS remsysteem voor een e-bike. Van Bosch, zal er geen ABS voor e-bikes voor modeljaar2017 zijn. Bosch doet wel onderzoek naar deze oplossing.

Batterij recuperatie halen uit de middenmotor

Voor elektrische fietsen met wiel motor is batterij recuperatie eenvoudig. Zij kunnen tijdens het afdalen de wielmotor als dynamo laten werken.. Voor midden motors is er deze mogelijkheid niet. Hierover heeft Bosch onderzoek gedaan en Bosch heeft hier reeds een patent voor aangevraagd. Het is goed mogelijk dat we deze innovatie in de toekomst zullen zien verschijnen op de Bosch e bikes , maar zeker nog niet voor 2017. Dit zal dan een soort motorrem zijn die de batterij terug oplaadt.


{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x