Bosch e-bike 2013

Bosch e-bike 2013

Een nieuwe generatie fietsen verovert de wereld en is nu al deel van het dagelijkse leven. eBikes zijn een modern transportmiddel voor moderne mensen: mensen die haast hebben en mensen die het rustig aan willen doen, gezondheids- en comfortliefhebbers, forenzen en plezierfietsers en, uiteraard, jong en oud. De rugwind van de geavanceerde eBikes gedragen door nu al ruim 50 topmerken in Europa wordt gevoed door componenten die Bosch tot in de perfectie ontwikkelt. Het Bosch portfolio varieert van zeer efficiënte aandrijfunits (motor en versnellingsbak) en kwaliteitsaccu’s tot slimme onboard- en fietscomputers die intuïtief kunnen worden gebruikt. Perfecte afstemming van de componenten is de sleutel voor de kenmerkende Bosch prestaties in termen van zowel comfort als efficiëntie.

Net zoals andere Bosch producten, profiteren de eBike systemen van de technologie en productie know-how van de Bosch Groep. Vanaf ontwerp en engineering tot de fabricage, marketing en after-sales service, zet Bosch eBike Systems steeds weer nieuwe standaarden voor de eBike markt. De ervaring van de Bosch Groep op het gebied van elektrische motoren, sensortechnologie, displays en lithium-ion accu’s garanderen dat Bosch eBike systems technologie gebruikt die is ontworpen om een levenlang mee te gaan en dat eBike gebruikers hier plezier aan beleven.

Productbeschrijving:

Het Bosch e-bike systeem bestaat uit:

  • De drive unit (motor)
  • Regeleenheden: cadanssensor, krachtsensor, snelheidssensor en temperatuursensor om motor te beschermen. -Het batterij pack, zonder geheugen. Je mag hem laden wanneer je wil zonder iets te beschadigen ,batterij moet ook niet constant aan lader hangen! -HMI, die de bediening op het stuur mogelijk maakt en tegelijk als fietscomputer dienst doet. Nu is er ook op het display een usb om voeding te geven aan i pod, gps ,enz....

Door het speciale frame interface van de drive unit gaat het uitsluitend om een basisuitrustingssysteem. Het bosch systeem is uitermate geschikt voor ketting-en naafschakeling. Ideaal werkend met automatisch werkende naafversnelling nu-vinci.

Omzetting van de bestuurderswens:

De directe registratie van de bestuurderswens (draaimoment,trapfrequentie,snelheid),gecombineerd met de aansturing van de zeer krachtige motor leidt tot uitstekende rijprestaties. Het belangrijkste onderdeel de drive unit (motor)is op het laagste zwaartepunt gemonteerd, die samen met een gering totaal gewicht en de zeer sterke batterij pack zorgen voor een efficiente en directe omzetting van de bestuurderswens met een ideale rijkweidte. Het systeem is geschikt in combinatie met kinderaanhanger en kinderzitjes.

Belangrijkste eigenschappen :

  • Rijplezier door zeer krachtige motorondersteuning
  • Volledige controle en ideaal voor verschillende terreinen
  • Krachtige, comfortabele en directe ondersteuning over het gehele snelheidsbereik.
  • Maximale veiligheid door het 3 sensoren (trapsensor,krachtsensor en cadanssenssor) concept
  • Celbescherming van de batterij, batterij moet dus niet leeg zijn voor men oplaadt. En tijdens elke laadcyclus wordt de batterij terug gebalanceerd
  • Betrouwbare en directe omzetting van de bestuurders wens 

Rijmodus en ondersteuningsgraad vrij te kiezen:

Het bosch systeem biedt vier verschillende rijprogramma's namelijk:

  • Eco = efficiente rijondersteuning voor maximale rijkweidte +- 140km met 300 batterij +-180 met 400 batterij
  • Tour = gelijkmatige ondersteuning voor touren met grote rijkwijdte +- 100 km 300 batterij +_ 125km 400 Batterij
  • Sport = Rechtstreekse , krachtige ondersteuning voor sportief terreinrijden maar ook voor stadsverkeer +_80km met 300 batterij en +_ 100 km Met 400 batterij
  • Speed = Directe , zeer krachtige ondersteuning tot in de hoogste trapfrequenties voor ambitieus sportief rijden +- 60 km met 300 batterij en +- 80 km met 4OO batterij

Standen zijn gemakkelijk te bedienen zonder de handen van stuur te moeten verplaatsen . Duidelijk Display met zeer goed afleesbare letters en cijfers.

Technische kenmerken van de Bosch ebike - systeemcomponenten

Drive Unit (motor) :

  • Middenmotor nominaal vermogen 250watt voor 25 km/u of 350watt motor voor 45 km/u (350 watt motor en enkel bij ons verkrijgbaar in het merk Victoria of Blue label ) Maximum vermogen voor beiden 500 watt
  • Ondersteuning tot 27 km/u voor de 250 watt motor en tot 45 km/u voor de 350 watt motor
  • Motor nominaal vermogen 40 NM , 50 NM piek , kracht rechtstreeks op trapas afgegeven
  • 3 sensoren = trapsensoren, krachtsensor, snelheidssensor
  • Maximale omzetting tot 200% En voor de 45 km/u versie tot 250%
  • Maximum koppel van de motor bij naafversnelling 30nM en derailleur versnelling 50 nM
  • Gewicht 4 kg

Motor Bosch e bike 25 als 45 km/u is identiek


Doorsnede van Bosch e-bike motor

Bedieningscomputer / hmi :

  • Aandrijfregeling
  • Fietscomputer met snelheidsweergave, totale afstand, gemiddelde snelheid, actieradius, ritafstand
  • Accubewaking (aanduiding hoeveel energie nog in batterij aanwezig is)
  • Gewicht 140 gram
  • Weergave van eventuele foutmeldingen om snel problemen op te lossen
  • De hmi kan worden verwijderd en is tevens de systeemsleutel
  • Deze heeft ook functie om fiets tot 6 km/u zelf te laten rijden, zodat je hem niet verder moet duwen
  • Beschikt over externe usb aansluiting welke dienst kan doen als stroomvoorziening voor telefoon, navigatie, ipod,...
  • Het display is ook nog bruikbaar in combinatie met manden of tassen aan het stuur
  • Met de hmi start je het systeem ook makkelijk op.
wieleke e bike met bosch als best getest

Batterij pack :

  • Litium Ion high power cellen, 2 versies: 300 wh (36 volt 8.2Ah) Of 400wh (36volt 11Ah) met zeer hoge efficientie
  • 2 bouwvormen: onder packdrager of op het frame
  • De laadtoestand wordt op hmi als ook op het batterijpack weergegeven in 5 niveaus
  • Minimum 500 laadbeurten of 2 jaar gegarandeerde laadcycli , nadien garandeerd bosch nog minimum 70% restwaarde
  • Gewicht 2.4kg voor 300wh en 2.6kg voor de 400wh
  • Accu-celmanagement biedt bescherming tegen: ongebalanceerde cellen, overbelading, onderspanning, overhitting en kortsluiting. Deze extra beveiliging maakt de batterij wat duurder. Maar hierdoor heb je ook zekerheid op langere levensduur en dus ook minder zorgen.
  • Bosch accu's hebben geen last van memory effect en kunnen dus naar believen gedeeltelijk worden opgeladen. Een periodieke volledige ontlading is niet nodig, ook een onderbreking van het laadproces is niet schadelijk voor de batterij.
bosch elektrische fietsen bij het wieleke op voorraad

Bosch e-bike batterij met batterijcelmanagement

Lader :

  • Netspanning 220V
  • Laadtijd: 3.5 uur voor volledige lading van de 400wh batterij en op 2.5uur is ze reeds voor 80% geladen!
  • Afmeting: 150 mm * 83mm *48mm
  • Gewicht : 800 gram
  • Communicatie: de batterij en lader communiceren met mekaar zodanig dat de lading op een veilige manier verloopt. Hierdoor kan je laden wanneer je wil zonder negatief effect op de batterij.

Bosch elektrische fiets lader

Geldig voor alle het volledig systeem :

  • Vervulling van CE normen
  • Bedrijfstemperatuur -5 tot + 40 graden
  • Volledig europees product
  • Omgevingstemperatuur door geringste marge -10 tot + 50 graden
  • Spatwaterdicht en onderhoudsvrij
  • Can bus om makkelijk fouten te onderscheppen. Can bus is door Bosch in 1983 ontwikkeld om te gebruiken in de automobielsector. Met deze technologie kunnen alle verschillende componenten met elkaar communiceren. En als er ergens een onderdeel een defect vertoont wordt dit direct gemeld of in een logboek weggeschreven.

Onderhoud:

Batterijopslag:

  • Best op kamertemperatuur, ook best laden bij kamertemperatuur
  • Accupolen bij onderhoud invetten met accuvet
  • Zeer lage temperaturen en hitte vermijden
  • Droge omgeving
  • Langere tijd wegleggen: laden tot +- 60 % en zo kan de batterij gerust 1 jaar liggen zonder veel zorgen.
  • Batterij beschikt intern over batterij management systeem voor constante bewaking van spanning, stroom, temperatuur, laadtoestand en ook geïntegreerde noodstop.

Motor:

  • Is spatwaterdicht ip54
  • Nagenoeg onderhoudsvrij: 1000km onderhoud gratis , anders 5000km of jaarlijks controle


{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x